Ermo Tikk – kuidas korraldada suurüritust nagu superkangelane!

Üritan elada vanasõna „Kes palju teeb, see palju jõuab“ järgi. Kuid kes tahab olla edukas, peab tegutsema süsteemselt. Siinkohal annan mõned soovitused, mida tuleks järgida, et korraldada edukalt (suur)üritust:

  • Tähtis on eneseareng, mitte rahaline kasum. Olen enda puhul näinud, et ei viitsi tegeleda projektiga, kus ma ei näe isiklikku arengut. Pean aru saama, et midagi tehes liigun karjääriredelil edasi ja saan metsikult kogemusi järgmise asja kvaliteetsemalt tegemiseks. Või peab projekt mind muutma ja arendama isikuomadustelt suunas, kuhu tol hetkel tahan liikuda.
  • Hea tiimitöö aitab probleeme lahendada. Ka sTARTUp Day puhul oleme silmitsi igasuguste raskustega, kuid et seda üritust korraldavad üheksa organisatsiooni tippjuhid, on kogemuspagas meeletult suur ning väga tõsistele muredele jõutakse jälile enne nende realiseerumist. Sellest saan väga palju õppida ning isikliku arengu poolest on see väga äge kogemus.
  • Iga kogemus on oluline. Mina alustasin ürituste korraldamisega juba kooliajal, kui organiseerisin klassipidusid. Sealt edasi on ettevõtmised aina kasvanud. Ühel hetkel võtsime oma pundiga üle TÜ majandusteaduskonnas tudengitele suunatud, paarisaja külalisega ürituste organiseerimise. Kuna olen viis aastat tegelenud TÜ sporditegevuste juhtimisega, olen korraldanud spordifestivale ka 1500-le inimesele. sTARTUp Day on järgmine loogiline samm – kuni 2500 osavõtjaga ja väga konkreetse valdkonna eriüritus.

    image003
    sTARTUp Day 2016. aastal
  • Keskendu kõige tähtsamale. Hetkel on minu igapäevatööd ja ‑tegemised kõik suuresti sTARTUp Dayga seotud. Põhirõhk läheb paratamatult ühele üritusele, teistele asjadele saab vaid kaasa aidata. Suurematest projektidest olen aga hetkel kõrvale astunud. Varem tegutsesin SportID turundusjuhina, kuid hetkel korraldab selle turundust keegi teine ning mina olen pigem visionääri rollis. Samuti on ka spordiesinduse ja üliõpilasspordi valdkonnas. Ometi ei tähenda see teistest, pisematest ettevõtmistest äraütlemist. Kui projektid on piisavalt väikesed, et neid saab nädalavahetustel või õhtutel teha, siis võtan nendest ka osa.
  • Ning lõpuks – ka haridus on oluline. Minu jaoks on TÜ suurim väärtus mitmekülgne akadeemiline haridus. Põhimõtteliselt sain juba bakalaureusetasemel aru, kuidas majandus toimib, kuidas üks asi teist mõjutab ning kuidas turundus hästi laia süsteemi mahub ja mis milliseid niite tõmbab. Ilmselt mängivad selle juures rolli ka projektidest saadud praktilised kogemused, tänu millele on magistriõpingud osutunud osaliselt kordamiseks. Uusi teadmisi pole palju pidanud õppima, vaid olen kasutanud loogikat ja saanud endale öelda: „Ahhaa, nii see käiski!“

  • Ermo Tikk on ärifestivali sTARTUp Day 2017 peakorraldaja ja Tartu Ülikooli turunduse magistriõppe teise aasta tudeng.
  • Tikk lõpetas TÜ majandusteaduse eriala bakalaureuseõppes 2015. aastal
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+Share on LinkedIn

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga